...zapraszam do mojej kuchni...

czwartek, 2 stycznia 2014

Tort na roczek

Tort w kształcie jedynki powstał dla mojej ulubionej i zawsze uśmiechniętej Sąsiadki :) 30 grudnia Amelka skończyła roczek! Sto lat Maleńka!!! :)
Muszę przyznać, że dekorowanie tego tortu sprawiło mi wieeeele radości :)

TORT NA ROCZEK
Biszkopt (rzucany) - przepis z Moje Wypieki w przeliczeniu na prostokątną tortownicę o wymiarach 38x25x7cm:
- 12 jajek + 1 żółtko
- 1 i 3/4 szklanki cukru
- 1 i 3/4 szklanki mąki pszennej tortowej
- 1/2 szklanki mąki ziemniaczanej + płaska łyżka

Krem do tortu:
- 200 ml kremówki 30% lub 36% (koniecznie mocno schłodzonej)
- 350 g serka mascarpone
- 2,5 łyżki cukru pudru (lub mniej- do smaku)

Dodatkowo:
- 1 i 1/2 puszki frużeliny wiśniowej
- masa cukrowa i barwniki spożywcze
- woda, cukier i sok z cytryny do nasączenia blatów tortu

Masa maślana:
- 50 g masła
- cukier puder do smaku





Przygotowanie:
Białka oddzielić od żółtek, ubić na sztywną pianę. Stopniowo dodawać cukier. Następnie dodawać żółtka. Mąki wymieszać, przesiać i delikatnie wmieszać łyżką do ciasta.
Papierem wyłożyć jedynie dno tortownicy. Rantów nie smarować. Wylać ciasto i piec w 180 stopniach (funkcja góra - dół) na najniższym poziomie piekarnika przez około 40 minut (u mnie biszkopt był upieczony już po 30 min).
Gorący biszkopt wyciągnąć z piekarnika i upuścić w formie z wysokości około 60 cm. Odstawić do uchylonego, wyłączonego piekarnika do ostygnięcia. Przed wyciągnięciem ciasta okroić brzegi ostrym nożem.
Z biszkoptu wyciąć kształt jedynki. Przekroić na 3 blaty.

Kremówkę ubić na sztywno z cukrem pudrem, dodać serek mascarpone i wmieszać go na najniższych obrotach miksera (miksować krótko, tylko do połączenia się składników).

Pierwszy blat tortu nasączyć mieszaniną przegotowanej wody, cukru i soku z cytryny (do smaku). Na to rozsmarować frużelinę i równomiernie rozłożyć wiśnie. Następnie wyłożyć 1/2 porcji kremu.
Przykryć drugim blatem tortu - nasączyć go, posmarować frużeliną, następnie kremem. Położyć ostatni blat tortu. Wszystko wyrównać i pokryć masą maślaną (masłem utartym z cukrem pudrem - do smaku). Całość pokryć cienko rozwałkowaną masą cukrową. Ozdabiać masą cukrową wg upodobań.

 

 
 
 
 
 

 
 
 
 

 
 



SMACZNEGO :)

3 komentarze:

testowanieprzesagnieszke pisze...

Bardzo ładny tort:)Pozdrawiam

ma.ko pisze...

Śliczny tort.
Mam pytanie- w jaki slosob mocowac figurki cukrowe co masy cukrowej? Przykleic czyms jadalnm?.

ma.ko pisze...

Śliczny tort.
Mam pytanie- w jaki slosob mocowac figurki cukrowe co masy cukrowej? Przykleic czyms jadalnm?.

Prześlij komentarz