...zapraszam do mojej kuchni...

poniedziałek, 7 października 2013

Baaardzo kruche ciasteczka z dziurką :)

Mistrzem cukiernictwa rodzinnego jest Ciocia Alina :) Ciocia Alina co święta musiała spełniać nasze (dziecięce) zachcianki - a to pierniczki (pieczone również na Wielkanoc w kształcie pisanek), a to orzeszki, a to ciasteczka z dziurką. Nie wspominając oczywiście o najróżniejszych sernikach, keksie itp. itd.
Ciasteczka z dziurką kocham miłością największą :) za ich niesamowitą kruchość, za słodycz przełamaną kwaśnym dżemem, za zapach, który właśnie wypełnia całe mieszkanie...

CIASTECZKA Z DZIURKĄ
- 0,5 kg mąki pszennej
- 250 g masła
- 4 żółtka gotowane i przetarte przez sitko
- 1 żółtko surowe
- 3/4 szklanki cukru pudru
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia

plus:
- śmietana kwaśna 12% lub 18% (można pominąć)
- kwaśny dżem/marmolada (ja użyłam morelowej i wiśniowej)

 
Mąkę posiekać z masłem. Żółtka (gotowane i surowe) utrzeć z cukrem i dodać do mąki. Jeśli ciasto jest za twarde dodać trochę śmietany (ja dodałam 2 płaskie łyżeczki). Wyrobić, rozwałkować na 0,5 cm i wykrawać pary ciasteczek. Piec, aż się zarumienią (u mnie około 15 min. w 180 stopniach).
Ciasteczka sklejać po dwa marmoladą. Może je także polukrować.

 
SMACZNEGO :)
 
 

7 komentarze:

gin pisze...

Takie ciasteczka z dziurką to wspomnienie dzieciństwa :) Urocze :)

Ewa K pisze...

uwielbiam je, przecudne :)

Marta pisze...

Wyglądają bosko z tym serduszkiem, ja dziś robię również kruche ciasteczka, tylko z dodatkiem herbaty (,kuchnia lidla,), będzie co chrupać :)

Z pasją w kuchni pisze...

Dziękuję Wam :) Pozdrawiam Gin, Ewa, Marta :)

Anonimowy pisze...

Ile mniej więcej wychodzi gotowych tzn sklejonych ciasteczek z takiej porcji?:)

Z pasją w kuchni pisze...

Na ostatnim zdjęciu (o ile dobrze pamiętam) zabrakło jednego lub dwóch ciastek. Tak więc u mnie wyszło 16-17 sztuk. Oczywiście wszystko zależy od grubości na jaką rozwałkujesz ciasto i od wielkości foremek z których będziesz wycinać ciasteczka. Pozdrawiam! :)

Anonimowy pisze...

Piekłam te ciastka i takie suche że aż brak słów.

Prześlij komentarz