...zapraszam do mojej kuchni...

sobota, 12 października 2013

Kruche rogaliki z dżemem z zielonych pomidorów

W tym roku po raz pierwszy posadziłam pomidory - miały być to pomidorki koktajlowe, które chciałam hodować w doniczkach na balkonie. Szybko jednak okazało się, że pomidorki rosną jak szalone w górę i na boki. Trzeba było przesadzić je do ogródka. Odwdzięczyły się owocami dużych rozmiarów - zdecydowanie większymi niż standardowe pomidorki koktajlowe :) Mnóstwo z nich zdążyło dojrzeć na krzaczku - te czerwone, słodkie zjedliśmy na kanapkach, jednak sporo owoców nie zdążyło się zaczerwienić... Takie zielone pomidorki zebrała do swojego koszyczka Zuzia, a ja przygotowałam z nich pyszny dżem :)

ROGALIKI z dżemem z zielonych pomidorów



na ciasto:
- 2,5 szklanki mąki pszennej
- 100 g serka homogenizowanego waniliowego
- 200 g masła
- 1 opakowanie (7g) cukru waniliowego
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia

na nadzienie:
dżem z zielonych pomidorów lub każdy inny dżem o w miarę stałej konsystencji

Mąkę, proszek do pieczenia, cukier waniliowy oraz masło wyrobić jak na kruszonkę. Dodać serek i zagnieść ciasto. Rozwałkować je na grubość około 0,5 cm w okrąg. Okrąg podzielić na 8 trójkątów. Na podstawę trójkąta z ciasta nałożyć łyżeczkę nadzienia i zawijać aż do czubka trójkąta - tak, aby powstały rogaliki.
Rogale posmarować roztrzepanym jajkiem, można też posypać płatkami migdałów. Piec, aż się lekko zarumienią (około 20 - 25 min.) w temperaturze 175 stopni.
Z podanej porcji rogalików można przygotować około 10 większych do 15 mniejszych rogalików.

DŻEM Z ZIELONYCH POMIDORÓW (lekko zmieniony z przepisu z Kwestia Smaku)
- 1 kg zielonych, twardych pomidorów (u mnie pomidorki koktajlowe)
- cukier (wg potrzeb)
- 3 cytryny



Pomidory pokroić na małe kawałki, wrzucić do dużego garnka. Cytryny sparzyć, zetrzeć skórkę z 2 cytryn (tylko żółtą część), ze wszystkich trzech cytryn wycisnąć sok i dodać do pomidorów (sok z cytryn i skórkę). Pomidory podgotować odparowując cały wydzielający się z nich sok.
Pomidory zblendować, przetrzeć przez sito. Zwarzyć przecier i dodać cukier - ja dodałam 1/2 wagi przecieru (tzn. jeśli przecież waży 1 kg dodajemy 0,5 kg cukru).
Smażyć na głębokiej patelni do momentu zadowalającej nas konsystencji.
Słoiczki i wieczka sparzyć, osuszyć. Do słoiczków włożyć gorący dżem, zakręcić mocno i odstawić do góry dnem. Odstawić do wystudzenia.


SMACZNEGO :)



0 komentarze:

Prześlij komentarz