...zapraszam do mojej kuchni...

środa, 4 września 2013

Szybko, zdrowo... marchewkowo ;)

Szybko na pewno, a czy zdrowo... skoro są marchewki to musi być zdrowo, prawda? :)
Dzisiaj zapraszam na ciasto marchewkowe. Może nie jest to najlepsze ciasto marchewkowe jakie jadłam, ale mimo wszystko znalazło wielu fanów - do wypróbowania jeśli macie ochotę.

Przepis pochodzi z gazetki "Być jak Kurt Scheller - kuchnia szwajcarska".

CIASTO MARCHEWKOWE:
- 4 szt. średniej wielkości marchewki
- 2 szklanki mąki pszennej
- 1,5 szklanki cukru drobnego do wypieków
- 5 jajek
- 0,5 łyżeczki cynamonu
- mała szczypta zmielonych goździków
- 1 łyżeczka sody
- szczypta soli
- masło do wysmarowania blachy

 
 
Przygotowanie:
Marchewki zetrzyj na tarce z drobnymi oczkami. Przełóż do miski, dodaj cukier, sodę, żółtka jaj, mąkę, cynamon i goździki - dokładnie wszystko wymieszaj (wystarczy zrobić to łyżką).
Białka z odrobiną soli ubij na sztywno i delikatnie połącz z wymieszanymi wcześniej składnikami. Formę do pieczenia (u mnie tortownica 24 cm) wysmaruj masłem i wysyp mąką, bułką tartą lub pokruszonymi orzechami (u mnie bułka tarta). Przełóż masę. Ciasto piecz w piekarniku rozgrzanym do temp. 180 stopni przez 40-50 min (do suchego patyczka).
Po wystygnięciu ciasto możesz posypać cukrem pudrem, polać lukrem lub posypać pokruszonymi orzechami. Ja dodatkowo ozdobiłam ciasto małymi marchewkami z masy cukrowej.
 
 
Moje ciasto z kilku powodów musiało pozostać właśnie w tej postaci - tzn. suche, bez kremów. Jednak nic nie stoi na przeszkodzie, aby je przełożyć kremem.
W ciastach marchewkowych bardzo smakuje mi krem z serka Philadelphia:
- 300 g serka philadelphia
- 6 łyżek masła, w temperaturze pokojowej
- 1,5 szklanki cukru pudru, przesianego
- 1 łyżeczka ekstraktu lub pasty z wanilii (polecam zrobić sobie domowy ekstrakt z wanilii - to bardzo proste, można go baaaardzo długo przechowywać, a nadaje wypiekom cudowny smak i zapach! Przepis można znaleźć TU)

SMACZNEGO! :)


0 komentarze:

Prześlij komentarz