...zapraszam do mojej kuchni...

wtorek, 27 sierpnia 2013

Po sąsiedzku :)

Dzisiaj zapraszam na czeskie knedliczki - drożdżowe, moje ulubione.
Knedliki wyszły bardzo puszyste i delikatne, a z dodatkiem sosu grzybowego smakowały wybornie! Czasami takie najprostsze dania są najlepsze! POLECAM! :)

 
Przepis pochodzi z książki "Zdrowa kuchnia".
 
Składniki:
- 3 szklanki mąki (u mnie mąka chlebowa, typu 650, dałam około 1/3 szklanki więcej)
- 1 szklanka mleka
- 3 dkg drożdży świeżych (dałam około 12 g drożdży instant)
- 2 jajka
- 1 łyżka cukru
- szczypta soli
- olej - do posmarowania rąk w celu łatwiejszego formowania knedlików
 
Przygotowanie:
Drożdże wymieszać z przesianą mąką (ze świeżych zrobić rozczyn). Dodać jajka, mleko, sól, zarobić ciasto i pozostawić w ciepłym miejscu do wyrośnięcia (u mnie godzina wyrastania). Wyrośnięte ciasto wyrobić, podzielić na dwie-trzy części. Posmarowanymi olejem dłońmi uformować podłużne wałki, zawinąć je w folię aluminiową. Gotować na parze około 15 min (ja gotowałam dłużej, około 30 min, ponieważ po 15 minutach ciasto w środku knedla było jeszcze surowe).
Podawać pokrojone w plastry. Jest to świetny dodatek do dań w sosach.
 
SMACZNEGO!
 

1 komentarze:

Marlena pisze...

jak ja dawno ich nie jadłam....:(

Prześlij komentarz