...zapraszam do mojej kuchni...

wtorek, 10 września 2013

Babka Mateczki ze śliwkami i orzechową kruszonką

Czasami najprostsze przepisy są tymi najwspanialszymi. Babka Mateczki to ciasto, które kojarzy mi się z ciepłem Rodzinnego Domu, z niedzielami, które spędzaliśmy wszyscy razem, z zapachem, który wypełniał cały dom... a w końcu z cudownymi chwilami w kuchni, z czasem wesołymi, a czasem tymi trudniejszymi rozmowami z Mamą, z Jej uśmiechem, którego tak mi brakuje...

Babka Mateczki nie była nigdy pieczona w formie z kominem, ale w zwykłej, prostokątnej formie, z dodatkiem różnych sezonowych owoców - najczęściej jednak tych kojarzących się z jesienią - ze śliwkami lub jabłkami. Koniecznie posypana cukrem pudrem. Polecam do wypróbowania!

BABKA MATECZKI ZE ŚLIWKAMI I ORZECHOWĄ KRUSZONKĄ
Na ciasto:
- 4 jajka
- 1 szklanka cukru drobnego do wypieków
- 1 szklanka mąki zwykłej (u mnie 3/4 szklanki mąki tortowej i 1/4 szklanki mąki kukurydzianej)
- 0,5 szklanki mąki ziemniaczanej
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 1 torebka cukru waniliowego
- 200 g masła
- 2 łyżeczki esencji waniliowej (można pominąć)

Dodatkowo:
- kilkanaście wypestkowanych śliwek

Na kruszonkę:
- 50 g masła
- 1/3 szklanki cukru
- 0,5 szklanki mąki
- spora garść orzechów laskowych - potłuczonych, posiekanych w różnej wielkości kawałki



Przygotowanie:
Przygotować kruszonkę (wszystkie składniki wyrobić palcami). Przygotować śliwki. Rozgrzać piekarnik do 180 stopni.
Masło rozpuścić i pozostawić do ostudzenia. Jajka ubić z cukrem i cukrem waniliowym. Dodać mąki, proszek do pieczenia, zmiksować. Dodać roztopione masło i esencję waniliową. Zmiksować do połączenia.
Ciasto wylać na blachę (u mnie format 25 cm na 30 cm), poukładać owoce, posypać kruszonką.
Piec do suchego patyczka. Ja piekłam na najniższym poziomie piekarnika 30 minut.
Ciasto pozostawić do ostudzenia. Posypać cukrem pudrem.



SMACZNEGO :)

0 komentarze:

Prześlij komentarz